Krajowy Instytut Pomocy Poszkodowanym to odpowiedź na niesprawiedliwą politykę towarzystw ubezpieczeniowych względem osób poszkodowanych. To zespół ludzi z doświadczeniem, profesjonalistów, mecenasów, którzy załatwią każdą sprawę. Co ważne, KIPP współtworzą ludzie stąd, ludzie wywodzący się z naszego miasta.
Firmy ubezpieczeniowe nader chętnie i skrupulatnie pobierają składki za sprzedane polisy, lecz gdy nadchodzi moment wypłaty środków pieniężnych dla przeciętnego klienta, zaczyna się prawdziwa droga przez mękę. Wszak ubezpieczalnie walczą o zysk własny, nic zatem dziwnego, iż wysokość wypłacanych odszkodowań najczęściej nie spełnia oczekiwań poszkodowanych. A że większość z nas nie wie, jak postępować w kontaktach z firmą ubezpieczeniową i jakie przysługują nam prawa w tym względzie, to uzyskanie pełnej kwoty odszkodowania, jaka nam się należy jako osobie poszkodowanej, zdarza się bardzo rzadko.
Wprawdzie świadomość ubezpieczeniowa i prawna Polaków rośnie z roku na rok, ale jednak wielu z nas nie zna wszystkich swoich praw. Dlatego warto w takich sytuacjach zwracać się do fachowych doradców. Może nam się to bardzo opłacać.
Od niedawna w Krotoszynie działa filia Krajowego Instytutu Pomocy Poszkodowanym (KIPP). Firma pomaga poszkodowanym w wypadkach w wyegzekwowaniu należnych odszkodowań od towarzystw ubezpieczeniowych, które, niestety, niemal zawsze zaniżają kwoty wypłacanych świadczeń, niejednokrotnie nawet o kilkaset tysięcy złotych.
Ludzie są już sfrustrowani nieczystymi praktykami firm ubezpieczeniowych. – Poznaliśmy procedury, mamy negatywne doświadczenia. Stąd pomysł stworzenia czegoś zupełnie innego – przyznają zgodnie przedstawiciele Krajowego Instytutu Pomocy Poszkodowanym. Ich misja to – najkrócej rzecz ujmując – budzenie świadomości Polaków, a celem działalności KIPP jest uzyskanie dla poszkodowanego najwyższego odszkodowania w możliwie najkrótszym czasie.
Atutem KIPP bezsprzecznie są ludzie. To zespół wysokiej klasy specjalistów, doświadczonych prawników sprzedawców. Znają prawo, znają procedury i – co bardzo istotne – znają politykę towarzystw ubezpieczeniowych. Za cel postawili sobie edukowanie ludzi w zakresie przysługujących im praw. KIPP tworzą ludzie z ogromnym doświadczeniem z zakresu odszkodowań i ubezpieczeń, zgromadzonym przez kilka lat pracy w największych firmach odszkodowawczych. KIPP to profesjonaliści, mecenasi prowadzący sprawy od likwidacji szkód, poprzez postępowania sądowe, aż do uzyskania należnych świadczeń na rzecz osób poszkodowanych. Podejmą się prowadzenia każdej sprawy i doradzą w każdej sprawie, w której interes osób poszkodowanych może być zagrożony nieczystymi praktykami towarzystw ubezpieczeniowych.
KIPP współpracuje z orzecznikami medycznymi, co znacznie upraszcza cały proces dochodzenia należnych roszczeń klienta. Posiada trzy własne kancelarie prawne – adwokackie i radcy prawnego, które reprezentują klientów w sądach, dzięki czemu istnieje możliwość uzyskania wyższych odszkodowań. - Nasi specjaliści postrzegani są jako wysokiej klasy eksperci, proszeni są o komentarze prawne, za pośrednictwem mediów internetowych organizują akcje edukacyjne – wymienia adwokat Tomasz Krzyżanowski. – Dotrzemy wszędzie, gdzie istnieje potrzeba pomocy. Gwarantujemy pełną obsługą prawną – od podpisania umowy do wypłaty odszkodowań. Nasze usługi są kompleksowe – dodaje.
KIPP nie jest lobbowany przez analityków finansowych. - Dla nas liczy się jednostkowy interes klienta – oznajmia adwokat Łukasz Krzyżanowski. Jakimi sprawami zajmuje się Instytut? Jeśli chodzi o szkody osobowe, to w zakres usług KIPP wchodzą: zadośćuczynienie dla osób, które w wyniku wypadku doznały obrażeń ciała lub straciły kogoś bliskiego; odszkodowanie tytułem znacznego pogorszenia sytuacji życiowej osoby bliskiej oraz roszczenia dodatkowe, tj. zwrot poniesionych kosztów, np. leczenia, pogrzebu, nagrobka; wszystkie renty oraz ich kapitalizacje. Jeśli natomiast mówimy o szkodach majątkowych, to KIPP zajmuje się odszkodowaniami za uszkodzony pojazd oraz utraconym dochodem.
Jak twierdzą przedstawiciele KIPP, praca w tej branży daje przede wszystkim moralną satysfakcję z pomocy osobom poszkodowanym. – Naszymi klientami są ludzie, którzy ucierpieli bądź stracili kogoś bliskiego w wypadku, jak również ludzie, którym należy się odszkodowanie za szkody rzeczowe, błąd medyczny czy wypadki w miejscu zatrudnienia lub w trakcie prac rolniczych – wyjaśnia Ł. Krzyżanowski.
Warto nadmienić, iż sprawy, których zdarzenia miały miejsce przed 10 sierpnia 1997 roku, do niedawna uchodziły za przedawnione. Obecnie polityka towarzystw ubezpieczeniowych pozwala na zgłaszanie takich spraw i uzyskiwanie świadczeń dla osób poszkodowanych i roszczących. KIPP na etapie przedsądowym poprowadzi szkody dotyczące wypadków, które wydarzyły się przed wyżej wspomnianą datą. Mowa tu o szkodach śmiertelnych, przy spełnieniu pewnych warunków: wypadek miał miejsce po 27 grudnia 1996, sprawca zdarzenia musiał być skazany wyrokiem za przestępstwo/zbrodnię (lub umorzono postępowanie ze względu na śmierć sprawcy zdarzenia), wypadek zgłoszony został do ubezpieczyciela sprawcy i w sprawie wydano decyzję płatniczą lub odmowną. - Ponadto poprowadzimy szkody po śmierci małoletniego sprawcy zdarzenia, jeśli została ona zgłoszona do ubezpieczyciela osoby kierującej pojazdem i w sprawie wydano decyzję płatniczą po 10 sierpnia 1997 roku – dodaje T. Krzyżanowski..
Warto na koniec pierwszej części naszego cyklu tekstów na temat działalności KIPP wspomnieć o zasadach i wartościach, jakie przyświecają pracownikom tej firmy. – Dla nas najważniejsze jest poszanowanie interesu klienta. Każdą sprawę prowadzimy z najwyższą starannością. Co istotne – po stronie klienta nie ma żadnych ukrytych kosztów – wylicza jeden z pomysłodawców KIPP, Wojciech Pukowski. Dzięki pomocy KIPP wielu ludzi zaczyna znowu godnie żyć, wdraża skuteczne i szybkie leczenie.
Już wkrótce opublikujemy prawdziwie historie ludzi, którym przyszło się zmierzyć ze skutkami wypadku, a później napotkali problemy na drodze do uzyskania rekompensaty za poniesione straty osobowe i majątkowe.
ANDRZEJ KAMIŃSKI
Filia w Krotoszynie
Krotoszyn, Rynek 1, Łukasz Krzyżanowski
Wojciech Pukowski 798 765 750
Łukasz Krzyżanowski 692 451 949
e-mail: biuro@e-KIPP.pl
www.e-KIPP.pl