We wtorek, 19 listopada, w Zespole Szkół Specjalnych im. Marii Grzegorzewskiej w Krotoszynie zorganizowano „Drzwi szeroko otwarte”. Placówkę odwiedzili dyrektorzy, nauczyciele, rodzice oraz uczniowie szkół z powiatów krotoszyńskiego, ostrowskiego i jarocińskiego.
W tym dniu dyrekcja oraz nauczyciele ZSS starali się zaprezentować przybyłym gościom wszystkie atuty swojej szkoły oraz pokazać, jak wygląda w niej dzień powszedni, w jaki sposób uczy się tam dzieci oraz jaka panuje atmosfera. Była to więc znakomita okazja, by uczniowie klas gimnazjalnych zapoznali się z ofertą placówki.
W czasie spotkania dyrektor Jolanta Szóstak przedstawiła prezentację szkoły. Omówiono warunki przyjęcia do ZSS oraz ofertę Szkoły Zawodowej, która kształci młodzież w klasie wielozawodowej. - Uczeń może wybrać dowolny zawód, zgodny z klasyfikacją. Popularne profesje wśród uczniów to cukiernik, kucharz, piekarz wędliniarz, sprzedawca, mechanik czy ślusarz. Szkoła jest otwarta na potrzeby rynku pracy, określonej liczbie uczniów zapewnia praktyczną naukę zawodu w pracowniach szkolnych - mówi Jolanta Szóstak.
Uczniowie ZSS mogli pochwalić się swoimi osiągnięciami na szczeblu szkolnym, powiatowym czy krajowym. Odwiedzający mieli również okazję uczestniczyć w warsztatach cukierniczych i gastronomicznych, porozmawiać ze starszymi kolegami, a także zasięgnąć informacji u nauczycieli uczących w szkole zawodowej.
Dla gości uczniowie przygotowali poczęstunek oraz pokaz prac wykonanych na zajęciach, m.in. w klasach przysposabiających do pracy. Swój udział w „Drzwiach szeroko otwartych” mieli również najmłodsi podopieczni placówki – uczniowie klas I-III, którzy przygotowali dla przybyłych krótki występ artystyczny.
W godzinach popołudniowych odbyły się „Drzwi otwarte” dla rodziców dzieci uczęszczających na wczesną interwencję. Nauczyciele mówili o celowości i zasadach wczesnej interwencji w odniesieniu do dzieci, u których stwierdzono nieprawidłowości rozwojowe. Specjaliści przekonywali rodziców, że dziecko nigdy nie jest zbyt młode na rozpoczęcie odpowiednio dobranego postępowania usprawniającego.
(ALA)