W Starostwie Powiatowym w Krotoszynie odbyło się spotkanie poświęcone problemowi likwidacji produktów, które posiadają azbest. Uczestniczyli w nim przedstawiciele wszystkich gmin z powiatu krotoszyńskiego oraz starosta Stanisław Szczotka.
Zbigniew Barański, naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, przedstawił apel do mieszkańców powiatu odnośnie zgłaszania się do poszczególnych urzędów i składania niezbędnych wniosków oraz dokumentów przez zainteresowanych wykonaniem usługi demontażu i usunięcia wyrobów zawierających azbest, zgromadzonych na terenie nieruchomości, wcześniej zdemontowanych i zabezpieczonych na swojej posesji.
Do wniosku należy dołączyć: wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych; dokument potwierdzający tytuł prawny do dysponowania nieruchomością lub pisemną zgodę właściciela nieruchomości do udziału w programie w przypadku umowy najmu, dzierżawy bądź innej umowy; kopię złożonego wniosku o zgłoszenie robót niewymagających pozwolenia na budowę (wymiana pokrycia dachowego lub rozbiórka) bądź kopię pozwolenia na budowę lub rozbiórkę wydanego przez starostę krotoszyńskiego w przypadku zgłoszenia wniosku na demontaż, transport i utylizację.
Termin składania wniosków przez beneficjentów w poszczególnych gminach wyznaczono na 31 sierpnia 2017 roku. Zebrane dokumenty przekazywane będą Starostwu Powiatowemu. O terminie realizacji decyduje kolejność wpływania wniosków. Na spotkaniu omówiono także sposób finansowania całego przedsięwzięcia i organizację logistyczną samego demontażu, odbioru i utylizacji azbestu.
(NOVUS)