W Starostwie Powiatowym w Krotoszynie odbyło się spotkanie dotyczące usuwania wyrobów zawierających azbest. Uczestniczyli w nim przedstawiciele poszczególnych gmin z powiatu krotoszyńskiego.
Spotkanie zostało zainicjowane przez Zbigniewa Barańskiego, naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa.Rozmawiano o wdrożeniu „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z obiektów budowlanych na terenie powiatu krotoszyńskiego”.
Dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na likwidację azbestu, podzielone na poszczególne gminy, wyniesie ok. 127 tys. zł. Z kolei wkład własny gmin opiewać będzie na kwotę 150 tys. zł. Łącznie więc całe przedsięwzięcie kosztować będzie 277 tys. zł.
Na początku tego roku rozpoczęło się przyjmowanie wniosków od mieszkańców na dofinansowanie działań związanych z usuwaniem azbestu. Będą one realizowane według kolejności zgłoszeń. Jest o co się starać, ponieważ można pozyskać dotację zarówno na demontaż, jak i transport oraz utylizację wyrobów zawierających niebezpieczny dla zdrowia azbest.
(NOVUS)