Urząd Miejski w Krotoszynie zorganizował szkolenie w sprawie „Strategii promocji Miasta i Gminy Krotoszyn na lata 2012-2020”. W spotkaniach wzięli udział przedstawiciele kilkunastu organizacji pozarządowych, a także sołtysi i przewodniczący rad osiedli.
Szkolenie odbywało się w dniach 15 stycznia, 8 i 9 lutego. Jego uczestnicy poznali najważniejsze założenia strategii, zasady jej budowania i techniki rozwijania. Omówiono możliwości jej realizacji przy współpracy z organizacjami pozarządowymi. W ramach ćwiczeń warsztatowych wśród mieszkańców Krotoszyna została przeprowadzona sonda dotycząca oceny stanu zieleni miejskiej. Organizacje pozarządowe, które zechciały wziąć udział w szkoleniu, będą dalej współpracować nad realizacją nowej strategii.
Przypomnijmy, iż Rada Miejska w Krotoszynie przyjęła strategię we wrześniu minionego roku. Jej podstawowe założenia to integracja mieszkańców gminy, rozwój społeczeństwa obywatelskiego i wspieranie działalności organizacji pozarządowych.
„Strategia promocji Miasta i Gminy Krotoszyn na lata 2012-2020” jest ostatnim elementem projektu „Profesjonalne e-URZĄDzanie”. Zakłada cztery duże produkty promocyjne naszego miasta – „Kreuj Krotoszyn”, „KrotoFest – Festiwal Aktywnych Sąsiadów”, „Krotoszyn City Folk Project” oraz „Krotoszyn City Folk Festival”. Mają to być znaczące przedsięwzięcia, dzięki którym Krotoszyn będzie się promował jako miasto aktywnych, przedsiębiorczych i przyjaznych mieszkańców. I właśnie aktywizacja całego społeczeństwa wydaje się być istotą tych pomysłów.
(ANKA)