Niedawno przedstawiciele biura senatora Prawa i Sprawiedliwości Łukasza Mikołajczyka zorganizowali na krotoszyńskim targowisku spotkanie informacyjne na temat akcji ulotkowej. Inicjatywa ta skierowana jest przede wszystkim do ludzi starszych.
Jak powiedział asystent społeczny senatora, Krzysztof Kubik, akcja ma na celu pokazanie ludziom, zwłaszcza tym starszym, możliwości radzenia sobie z przypadkami oszustw i nieuczciwymi praktykami ze strony instytucji bankowych, dostawców energii, ubezpieczalni czy telekomunikacji.
- Chcielibyśmy uświadomić ludziom, jakie prawa im przysługują jako konsumentom. Niestety, często się zdarza, że zwłaszcza osoby starsze są narażone na nieuczciwych handlowców – wyjaśniał K. Kubik.
Przedstawiciele senatora ruszyli między stoiska targowe i rozdawali mieszkańcom ulotki, informując ich o tym, do jakich instytucji powinni się zwrócić w razie problemów. Na ulotkach mowa jest o siedmiu zasadach, jakimi powinien kierować się konsument: uważne czytanie umów, zadawanie pytań, mówienie „nie”, kupowanie z głową, unikanie oszustów, możliwość składania reklamacji i korzystanie z pomocy instytucji chroniących prawa konsumentów, takich jak Inspekcja Handlowa czy Rzecznik Praw Konsumenta.
(NOVUS)
A CO MÓWIŁ SENATOR ŁUKASZ MIKOŁAJCZYK NA NIEDAWNEJ KONFERENCJI PRASOWEJ? SPRAWDŹ:
http://www.glokalna.pl/polska-przyjazna-ludziom-starszym/